Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Något positivt

Av MrRock - 30 november 2014 14:51

som en omväxling till de tidigare relativt dystra inläggen är att jag lyckligtvis har kunnat betala hyran för den här månaden. Dels genom att jag tjänade ihop en slant då en bekant behövde hjälp med sin hemelektronik. Jag har hjälpt just den här personen många gånger tidigare helt gratis och utan gentjänster men den här gången fick jag lov att ta betalt helt enkelt för mitt arbete. Så tjänade en hacka där och det blev ändå en bra deal för honom/henne då h*n sparade en slant jämfört med vad det hade kostat att hyra in någon.


Sen fick jag också hjälp av en vänligt sinnad själ som sköt till det som fattades. Kan inte uttrycka hur tacksam jag är för det eller hur skönt det är att veta att lägenheten är min en månad till åtminstone. När man är i den här sitsen får man liksom prioritera sina problem, bara att veta att man har någonstans att ta vägen är en stor tröst även om det fortfarande återstår andra problem som att få ihop pengar till mat t ex. Så nu är det bara på'et igen! :-) Fortsätta söka jobb och så ta en ny match med soc den här månaden och förhoppningsvis få ansökan beviljad.

En annan rolig sak är att min kreativitet har flödat på sistone. Varför vet jag inte men kanske ligger det något i att det är ur kaos och förintelse som bra saker ibland kan födas. Att det verkligen är när man upplever svåra tider som man på ett annat sätt kan uttrycka de känslorna man upplever på ett genuint sätt. Den som har allt ordnat för sig och som inte är hungrig på att ta sig uppåt kan ju antagligen inte på samma sätt relatera till exempelvis sorg eller destruktivitet, samtidigt har de kanske också svårare att uppskatta de bra och fina stunderna i livet för de är för hemmablinda. Jag vet inte för jag har inte varit i den situationen själv men det känns rimligt att det kan vara så.


Nu tänkte jag mig att gå och koka gröt och så kika lite på någon serie. På återseende.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrRock - 6 december 2014 18:55

Så känns läget just nu. Både bra och dåliga saker. En bra grej är att jag har kommit i något slags 'I don't give a fuck' läge där jag egentligen inte bryr mig vad andra tycker eller tänker om mig. Det behöver man om man ska orka stå upp för sig själv...

Av MrRock - 27 november 2014 13:43

Ändå känner jag mig inte ledsen just nu. Jag känner mig bara arg och besviken på en omvärld som har låtit mig falla och som har svikit mig. Arg på min tokiga och manipulativa far. Arg på mina plastsyskon och mitt halvsyskon som har fått växa upp i vä...

Av MrRock - 27 november 2014 13:37

Varje gång jag går på ICA sitter det en tiggare alldeles utanför. En medelålders kvinna som huttrar och fryser, antagligen från Rumänien. Hon lyfter blicken och försöker få min uppmärksamhet när jag passerar henne. Ibland försöker hon också inleda en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards